Mintos - ověřování totožnosti

.
web: www.mintos.com
SomeoneWhoCare
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2019, 15:45
Reputace: 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od SomeoneWhoCare » 21 srp 2019, 16:42

Investuji už na Mintosu nějakou dobu, prošel jsem několika ověřeními, ale to poslední :shock: mě dotlačilo až k registraci sem. :) Netrápí vás nikoho podmínky, se kterými u té Veriff služby musíte souhlasit? Nevadí mi cokoliv doložit Mintosu. Ale aby nějaký jiný startup sbíral moje selfie, doklady, osobní údaje a mohl si s nimi nakládat, jak uzná za vhodné, to se mi vůbec nezdá. Jejich byznys model je snad založen jen na outsourcingu AML povinností, tzn. aby se větší hráči mohli v budoucnu odvolat "my nic špatně neudělali", "my nemůžeme za to, že jim hacker ukradl všechny Vaše doklady", atp.

Mintos podpora mi tvrdí, že jsem big investor, a že je to pro mé dobro, :roll: ale mě více zajímá minimalizace rizika, než jejich pochlebování.

Uživatelský avatar
Jan
writerP2P
Gold pen
Gold pen
Příspěvky: 1781
Registrován: 31 srp 2016, 10:04
Reputace: 228
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Jan » 21 srp 2019, 19:10

SomeoneWhoCare píše:
21 srp 2019, 16:42
Investuji už na Mintosu nějakou dobu, prošel jsem několika ověřeními, ale to poslední :shock: mě dotlačilo až k registraci sem. :) Netrápí vás nikoho podmínky, se kterými u té Veriff služby musíte souhlasit? Nevadí mi cokoliv doložit Mintosu. Ale aby nějaký jiný startup sbíral moje selfie, doklady, osobní údaje a mohl si s nimi nakládat, jak uzná za vhodné, to se mi vůbec nezdá. Jejich byznys model je snad založen jen na outsourcingu AML povinností, tzn. aby se větší hráči mohli v budoucnu odvolat "my nic špatně neudělali", "my nemůžeme za to, že jim hacker ukradl všechny Vaše doklady", atp.

Mintos podpora mi tvrdí, že jsem big investor, a že je to pro mé dobro, :roll: ale mě více zajímá minimalizace rizika, než jejich pochlebování.
Obávám se, že možnosti jsou dvě:
i) akceptovat podmínky a pokračovat na Mintosu
ií) podmínky neakceptovat a nepokračovat
z nichž mi jako menší zlo momentálně vychází i).

Ale jinak samozřejmě scany dokladů poskytuju nerad a např. při fyzickém zakládání účtu mi to vadí hodně, navíc banky to skenovat ani nemusí (nebo aspoň nemusely). Akorát je to pro ně pohodlnější... :o/
Mám zkušenosti s:
Banky: Airbank.cz , Fio.cz/sk , mbank.cz , expobank.cz, ... celkem cca 10 bank
Devizové společnosti: RoklenFX
P2P: Mintos.com, Roger.cz (dříve Investaukce.cz)
---
Mintos referral: www.mintos.com/cs/ref/8S41UT
---

Uživatelský avatar
MirEgg
Bronze Průpiska
Bronze pen
Bronze pen
Příspěvky: 187
Registrován: 26 bře 2019, 00:07
Reputace: 94
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od MirEgg » 22 srp 2019, 01:43

Jan píše:
21 srp 2019, 19:10
Ale jinak samozřejmě scany dokladů poskytuju nerad a např. při fyzickém zakládání účtu mi to vadí hodně, navíc banky to skenovat ani nemusí (nebo aspoň nemusely). Akorát je to pro ně pohodlnější... :o/
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea:
Nedávno jsem aktualizoval občanku ve všech svých českých bankách a byla to psina :twisted: Kde to šlo čistě přes internet, dostali fotku s vodoznakem. Zbytek jsem obešel osobně, a na obligátní otázku "Můžu si udělat kopii, že ano?" jsem během prvního kroku pracovníka ke kopírce říkal "Ne, stačí opis.". To se někdy děly věci :lol:
Někde bez keců vytáhli formulář na opis, někde ho vytáhli s tím, že "je to pro Vás složitější", někde ho hledali v různých šanonech a snažili se mě přesvědčit, že "kopie je hlavně pro Vaše bezpečí", někde trvali na tom, že musí být kopie, až se po dvou mých "ne, nemusí" zeptali zkušenějších, kteří jim ukázali formulář pro opis (pracovnice byla nová a i když se trochu zapotila, nakonec poděkovala, že se něco nového naučila)...
Ale korunu tomu nasadil bodrý padesátník s humorem Duška z Pelíšků v neskutečně obskurní pobočce v pasáži u Masarykova nádraží - po počátečních trapných vtipech mu ztuhnul úsměv na rtech - "Proč jen opis? Ale to víte, že Vám kvůli tomu můžeme zrušit účet?". Tak jsem se zasmál, protože jsem myslel, že to je další pokus o trapný vtípek, ale on to myslel vážně. "Jako kvůli čemu? Kvůli tomu, že nechci dát kopii ale opis?". "No ano, ale o tom nerozhoduju já, to řeší vedení. Ani řidičák tedy nechcete poskytnout?". Ne, nechtěl jsem :D
Měli ze mě na pobočkách "radost", ale vím co se dá vyvádět s kopií dokladů, takže ne, díky :ugeek: Aspoň si osvěžili procedury pro "exoty" :mrgreen:

romancik
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 256
Registrován: 08 úno 2018, 15:18
Reputace: 65
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od romancik » 22 srp 2019, 08:14

Mirku díky za poučení jak příště postupovat :-)

Uživatelský avatar
doonio
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 446
Registrován: 06 srp 2016, 23:57
Reputace: 148
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od doonio » 22 srp 2019, 10:53

MirEgg píše:
22 srp 2019, 01:43
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea: ...
Jak by jsi postupoval v případě (Revolut, Moneta,..), že chtěji přes nějakou webovou aplikaci s povolením fotoaparátu tu občanku s obou stran vyfotit..tam podstrčit kopie s vodoznakem nepůjde, tam se to jen fotí.
Aktivně využívám:
P2P: Mintos,Twino,EstateGuru,LinkedFinance
Převody do zahraničí: RoklenFx,Revolut
Broker: Degiro, Fio e-broker, plus500

Uživatelský avatar
zbynhu
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 654
Registrován: 09 srp 2017, 09:48
Reputace: 264
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od zbynhu » 22 srp 2019, 11:00

doonio píše:
22 srp 2019, 10:53
MirEgg píše:
22 srp 2019, 01:43
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea: ...
Jak by jsi postupoval v případě (Revolut, Moneta,..), že chtěji přes nějakou webovou aplikaci s povolením fotoaparátu tu občanku s obou stran vyfotit..tam podstrčit kopie s vodoznakem nepůjde, tam se to jen fotí.
A vyfotit vytištěnou kopii s vodoznakem by neprošlo :?:

Uživatelský avatar
doonio
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 446
Registrován: 06 srp 2016, 23:57
Reputace: 148
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od doonio » 22 srp 2019, 11:33

zbynhu píše:
22 srp 2019, 11:00
doonio píše:
22 srp 2019, 10:53
MirEgg píše:
22 srp 2019, 01:43
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea: ...
Jak by jsi postupoval v případě (Revolut, Moneta,..), že chtěji přes nějakou webovou aplikaci s povolením fotoaparátu tu občanku s obou stran vyfotit..tam podstrčit kopie s vodoznakem nepůjde, tam se to jen fotí.
A vyfotit vytištěnou kopii s vodoznakem by neprošlo :?:
Já myslím, že ty jejich kontrolní mechanismy jsou nastavený docela striktně, tzn. tvoje kopie by asi neměla ty ochrané prvky a ta aplikace by to nepřechroustala..když jsem zakládal rodičům Revolut min. týden, tak byl i problém, že na OP nebyla osoba v brýlích, ale na povinné selfie fotce už ANO a ta aplikace to vyhodnotila jako jiného člověka.
Aktivně využívám:
P2P: Mintos,Twino,EstateGuru,LinkedFinance
Převody do zahraničí: RoklenFx,Revolut
Broker: Degiro, Fio e-broker, plus500

SomeoneWhoCare
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2019, 15:45
Reputace: 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od SomeoneWhoCare » 22 srp 2019, 12:09

Díky za nápady. Vodoznaky začnu ihned používat, to je rozumné. Opisy bankám nutím vždy a úplně stejná zkušenost: např. v Equa při založení kdysi: "Udělám si kopii dokladu" .. "Neuděláte, nemáte můj souhlas. Uděláte si opis" .. "To není potřeba, udělám kopii, pak mi ten papír podepíšete, to se bere jako souhlas" .. "Já vám ale nechci dát souhlas s kopií dokladu, nepotřebujete kopii, stačí vám opis." ... 10x opakovat, volat nadřízené a pak už to šlo.

Vytištěnou kopii s vodoznakem zkusím (Mintos i Revolut) a dám vědět, ale obávám se, že to neprojde. Aktuálně mám během týdne za sebou třetí hovor s Mintos podporou a po celou dobu vše zablokováno "protože jsem přesáhl investing limit" = bez reinvestic a AI. Tvrdí mi, že se 2 měsíce zpět měnily podmínky a posílali mail, kde do 10 dnů mohl člověk vyjádřit nesouhlas a konto zrušit. Žádný takový mail mi neposlali (vážně), na zrušení účtu se moc dobře netváří a pořád mě odkládají, že se ozvou později. Na argument, že mi v mobilu souhlasit s podmínkami prostě nejde, "nějaký javascript/human error či co, nerozumím tomu", také nemají odpověď. :D Ptal jsem se i na možnost koupit letenky a ověřit se včetně všech dokladů či daňových přiznání osobně, ale odpovědi se vyhýbají. Trochu mě děsí, že nezainvestují do vlastních AML procesů a chtějí být takhle z obliga.

Opatrnost a tvrdohlavost se vyplácí. Nerad bych se časem dozvěděl, že investuji do půjček sám sobě (na základě zneužití dokladů).

Edit: Ha :!: 4. hovor, tentokrát zavolali zpět a schyluje se na nějakou jinou nestandardní verifikaci bez účasti třetí strany, pošlou e-mail, kde si mám s nimi naplánovat konkrétní čas (předpokládám na videohovor, budu mít připravený vodoznak, nebo něco na zakrytí alespoň části dokladu). E-mail o změně podmínek prý skoro všem posílali 4.7. (mě ale ne, není ani ve spamu). K možnosti zrušení jsme se tedy nedostali, ale ani na tom netrvám, když zvládnou ověření bez nesmyslného souhlasu s využitím všech mých údajů třetí stranou.

Uživatelský avatar
Jan
writerP2P
Gold pen
Gold pen
Příspěvky: 1781
Registrován: 31 srp 2016, 10:04
Reputace: 228
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Jan » 22 srp 2019, 13:04

MirEgg píše:
22 srp 2019, 01:43
Jan píše:
21 srp 2019, 19:10
Ale jinak samozřejmě scany dokladů poskytuju nerad a např. při fyzickém zakládání účtu mi to vadí hodně, navíc banky to skenovat ani nemusí (nebo aspoň nemusely). Akorát je to pro ně pohodlnější... :o/
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea:
Nedávno jsem aktualizoval občanku ve všech svých českých bankách a byla to psina :twisted: Kde to šlo čistě přes internet, dostali fotku s vodoznakem. Zbytek jsem obešel osobně, a na obligátní otázku "Můžu si udělat kopii, že ano?" jsem během prvního kroku pracovníka ke kopírce říkal "Ne, stačí opis.". To se někdy děly věci :lol:
Někde bez keců vytáhli formulář na opis, někde ho vytáhli s tím, že "je to pro Vás složitější", někde ho hledali v různých šanonech a snažili se mě přesvědčit, že "kopie je hlavně pro Vaše bezpečí", někde trvali na tom, že musí být kopie, až se po dvou mých "ne, nemusí" zeptali zkušenějších, kteří jim ukázali formulář pro opis (pracovnice byla nová a i když se trochu zapotila, nakonec poděkovala, že se něco nového naučila)...
Ale korunu tomu nasadil bodrý padesátník s humorem Duška z Pelíšků v neskutečně obskurní pobočce v pasáži u Masarykova nádraží - po počátečních trapných vtipech mu ztuhnul úsměv na rtech - "Proč jen opis? Ale to víte, že Vám kvůli tomu můžeme zrušit účet?". Tak jsem se zasmál, protože jsem myslel, že to je další pokus o trapný vtípek, ale on to myslel vážně. "Jako kvůli čemu? Kvůli tomu, že nechci dát kopii ale opis?". "No ano, ale o tom nerozhoduju já, to řeší vedení. Ani řidičák tedy nechcete poskytnout?". Ne, nechtěl jsem :D
Měli ze mě na pobočkách "radost", ale vím co se dá vyvádět s kopií dokladů, takže ne, díky :ugeek: Aspoň si osvěžili procedury pro "exoty" :mrgreen:
Ano, při elektronickém zakládání také používám vodoznak. O co mi šlo konkrétně bylo fyzické zakládání, kde se někde tvářili, že když nebude scan, nebude účet, protože vnitřní regule. A ať už to byla pravda nebo ne, tak s tím nic nenaděláš. Ale to už je dost dlouho dozadu. No, a updatování mě taky čeká, z AirBanky už se ozvali, zbytek mlčí. Ale já jsem měl docela dlouho neplatnou občanku, takže něco jsem zakládal na pas...
Další problém můžou být hotely, protože někde chtějí doklady taky scanovat. A dohadování, pokud už máš zaplaceno, je docela obtížné...

EDIT: A vlastně i hraniční kontroly mi kolikrát doklad odnesly bůh ví kam a s tím toho člověk moc nenadělá, i když je to krajně nepříjemné, třeba v Rusku a podobných zemích...
Mám zkušenosti s:
Banky: Airbank.cz , Fio.cz/sk , mbank.cz , expobank.cz, ... celkem cca 10 bank
Devizové společnosti: RoklenFX
P2P: Mintos.com, Roger.cz (dříve Investaukce.cz)
---
Mintos referral: www.mintos.com/cs/ref/8S41UT
---

Uživatelský avatar
Jan
writerP2P
Gold pen
Gold pen
Příspěvky: 1781
Registrován: 31 srp 2016, 10:04
Reputace: 228
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Jan » 22 srp 2019, 13:10

doonio píše:
22 srp 2019, 10:53
MirEgg píše:
22 srp 2019, 01:43
Skeny dokladů dávám jen s vodoznakem, že je to kopie a pro jakou stránku/firmu :idea: ...
Jak by jsi postupoval v případě (Revolut, Moneta,..), že chtěji přes nějakou webovou aplikaci s povolením fotoaparátu tu občanku s obou stran vyfotit..tam podstrčit kopie s vodoznakem nepůjde, tam se to jen fotí.
Čistě hypoteticky mě napadají dvě varianty - jedna mít "vodoznak" na nějaké folii, kterou předstrčíš před doklad, druhá napsat něco fixkou někam na doklad a po verifikaci to smýt.
Mám zkušenosti s:
Banky: Airbank.cz , Fio.cz/sk , mbank.cz , expobank.cz, ... celkem cca 10 bank
Devizové společnosti: RoklenFX
P2P: Mintos.com, Roger.cz (dříve Investaukce.cz)
---
Mintos referral: www.mintos.com/cs/ref/8S41UT
---

Her0inaction
Příspěvky: 4
Registrován: 05 čer 2019, 19:48
Reputace: 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Her0inaction » 22 srp 2019, 15:55

SomeoneWhoCare píše:
22 srp 2019, 12:09
Edit: Ha :!: 4. hovor, tentokrát zavolali zpět a schyluje se na nějakou jinou nestandardní verifikaci bez účasti třetí strany, pošlou e-mail, kde si mám s nimi naplánovat konkrétní čas (předpokládám na videohovor, budu mít připravený vodoznak, nebo něco na zakrytí alespoň části dokladu). E-mail o změně podmínek prý skoro všem posílali 4.7. (mě ale ne, není ani ve spamu). K možnosti zrušení jsme se tedy nedostali, ale ani na tom netrvám, když zvládnou ověření bez nesmyslného souhlasu s využitím všech mých údajů třetí stranou.

Já se taky díval a 4.7. opravdu přišel email od Mintosu, kde informují o spuštění IaA kvůli čemuž se mění i User agreement. V těle mailu ovšem není žádné info o tom, že v případě nesouhlasu je možnost účet zrušit, takže pokud jsem něco nepřehlédl (mohlo se určitě stát!), tak Mintos slušně bullshituje.

Díval jsem se rychle tedy i do User Agreement a taktéž jsem tam takovou informaci nenašel. Je zde pouze uvedeno, že změny jsou uživatelům hlášeny minimálně 10 dnů před vstupem dané dohody do účinnosti (a zároveň, že vstupují do účinnosti okamžitě, pokud jsou změny ve prospěch uživatele - to je velmi diskutabilní, protože by nový způsob investování, tj. IaA šlo považovat za benefit a tudíž jsou vlastně z obliga). Zvláštní ovšem je, že mail přišel 4.7., ale User agreement je datovaná k 1.6.

Zároveň mě překvapuje, že se vlastně nemají k navrhované možnosti, že by sis do Mintosu zaletěl, protože v User Agreement výslovně píšou, že založit účet lze buď online (tak jako jsme to asi všichni dělali), ALE zároveň je i možnost osobního založení a ověření. Čekal bych, že analogicky by to šlo použít i pro dodatečné ověření účtu...

(a "perlička" mimo téma... User agreement zmiňuje povinnost uživatele minimálně jednou za šest měsíců měnit heslo k účtu s tím, že toto Mintos může vynucovat i dříve. Jsem na Mintosu od ledna a nic takového po mně nikdy Mintos nechtěl. Zajímalo by mě, co by se stalo, pokud by došlo k nějakému problému (např. vykradení účtu), zda by si díky téhle klauzuli případně Mintos nad celou záležitostí umyl ruce, protože nebyly dodrženy podmínky.

Uživatelský avatar
MirEgg
Bronze Průpiska
Bronze pen
Bronze pen
Příspěvky: 187
Registrován: 26 bře 2019, 00:07
Reputace: 94
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od MirEgg » 22 srp 2019, 21:04

doonio píše:
22 srp 2019, 10:53
Jak by jsi postupoval v případě (Revolut, Moneta,..), že chtěji přes nějakou webovou aplikaci s povolením fotoaparátu tu občanku s obou stran vyfotit..tam podstrčit kopie s vodoznakem nepůjde, tam se to jen fotí.
Přemýšlel jsem nad fólií s vodoznakem, ale nebyl čas ji zajistit. Zkoušel jsem fotit s papírkem s napsaným "vodoznakem", což neprošlo. Nakonec stačila obyčejná průpiska a v několika místech napsaná písmena nebo název stránky. Fix by asi taky neprošel...
zbynhu píše:
22 srp 2019, 11:00
A vyfotit vytištěnou kopii s vodoznakem by neprošlo :?:
To mě taky napadlo, ale neměl jsem na to v tu chvíli čas a prostředky(tiskárnu) :) Zkusil jsem aspoň vyfotit označenou fotku na monitoru, ale asi kvůli kvalitě to taky nepustili...
doonio píše:
22 srp 2019, 11:33
Já myslím, že ty jejich kontrolní mechanismy jsou nastavený docela striktně, tzn. tvoje kopie by asi neměla ty ochrané prvky a ta aplikace by to nepřechroustala..když jsem zakládal rodičům Revolut min. týden, tak byl i problém, že na OP nebyla osoba v brýlích, ale na povinné selfie fotce už ANO a ta aplikace to vyhodnotila jako jiného člověka.
Tak myslím, že ta umělá blbá inteligence, která to vyhodnocuje ani tak neřeší ochranné prvky, ale potřebuje určitou ostrost detailů... Ale že nepochopila brýle se nedivím :) U mě třeba nepochopila vousy :mrgreen:
SomeoneWhoCare píše:
22 srp 2019, 12:09
Díky za nápady. Vodoznaky začnu ihned používat, to je rozumné.
Vytištěnou kopii s vodoznakem zkusím (Mintos i Revolut) a dám vědět, ale obávám se, že to neprojde.
Jestli můžu doporučit, tak aplikace LogoLicious na Android je na to hodně dobrá a zdarma. Ořez fotky a text, font, barvu, průhlednost, náklon vodoznaku si jednoduše nastavíte na pár dotyků displeje.
Kdyby neprošla tištěná kopie, tak doporučuji pár značek průpiskou. Sice zneužití nezabrání, aspoň poznám odkud to uniklo...
Jan píše:
22 srp 2019, 13:04
Ano, při elektronickém zakládání také používám vodoznak. O co mi šlo konkrétně bylo fyzické zakládání, kde se někde tvářili, že když nebude scan, nebude účet, protože vnitřní regule. A ať už to byla pravda nebo ne, tak s tím nic nenaděláš. Ale to už je dost dlouho dozadu. No, a updatování mě taky čeká, z AirBanky už se ozvali, zbytek mlčí. Ale já jsem měl docela dlouho neplatnou občanku, takže něco jsem zakládal na pas...
Další problém můžou být hotely, protože někde chtějí doklady taky scanovat. A dohadování, pokud už máš zaplaceno, je docela obtížné...

EDIT: A vlastně i hraniční kontroly mi kolikrát doklad odnesly bůh ví kam a s tím toho člověk moc nenadělá, i když je to krajně nepříjemné, třeba v Rusku a podobných zemích...
U AirBank by to mělo jít aktualizovat i fotkami přes internet. Hotely jak jsem psal výše by taky měla vyřešit průpiska, je to nenápadné, ale na kopii by to mělo být vidět. No a na těch hranicích, to už bych asi neriskoval :lol:
K biometrickým pasům jsem překonal odpor poté, co komando Mossadu zlikvidovalo v dubajském hotelu nějakého velitele Hamásu a použilo pasy britských, irských, německých a francouzských turistů, kteří byli v Izraeli. Turisté neměli pasy s biometrickými údaji, takže bylo jednodušší vyrobit kopie. No, s těžkým srdcem a velkým odporem jsem zašel na úřad a tu biometrii překousl :cry:
Jan píše:
22 srp 2019, 13:10
Čistě hypoteticky mě napadají dvě varianty - jedna mít "vodoznak" na nějaké folii, kterou předstrčíš před doklad, druhá napsat něco fixkou někam na doklad a po verifikaci to smýt.
Bingo, ale fix může umělá blbá inteligence odmítnout, průpisku mi vzala :)

Uživatelský avatar
Jan
writerP2P
Gold pen
Gold pen
Příspěvky: 1781
Registrován: 31 srp 2016, 10:04
Reputace: 228
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Jan » 22 srp 2019, 21:21

MirEgg píše:
22 srp 2019, 21:04
...
No, zrovna na těch hranicích se moc nediskutuje a na Ruskejch ještě míň... :o/
Co je to průpiska? Ani google to nezná x).
Mám zkušenosti s:
Banky: Airbank.cz , Fio.cz/sk , mbank.cz , expobank.cz, ... celkem cca 10 bank
Devizové společnosti: RoklenFX
P2P: Mintos.com, Roger.cz (dříve Investaukce.cz)
---
Mintos referral: www.mintos.com/cs/ref/8S41UT
---

Uživatelský avatar
MirEgg
Bronze Průpiska
Bronze pen
Bronze pen
Příspěvky: 187
Registrován: 26 bře 2019, 00:07
Reputace: 94
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od MirEgg » 22 srp 2019, 21:45

Jan píše:
22 srp 2019, 21:21
Co je to průpiska? Ani google to nezná x).
Mě Google našel skoro 30 000 :P Asi je to i regionální - prupiska, průpiska, propiska, propisovací tužka, kuličkové pero... Ale ok, propiska :oops:

Uživatelský avatar
Jan
writerP2P
Gold pen
Gold pen
Příspěvky: 1781
Registrován: 31 srp 2016, 10:04
Reputace: 228
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Jan » 22 srp 2019, 22:02

MirEgg píše:
22 srp 2019, 21:45
Jan píše:
22 srp 2019, 21:21
Co je to průpiska? Ani google to nezná x).
Mě Google našel skoro 30 000 :P Asi je to i regionální - prupiska, průpiska, propiska, propisovací tužka, kuličkové pero... Ale ok, propiska :oops:
Inu pán je zřejmě z ciziny... :o)
Fixem jsem samozřejmě myslel nějaký tenký, ne 1mm kopýtko :o). Třeba něco ala popisovač CD. Takže asi to, co píšeš Ty. A když jsi tak sofistikovaně psal o průpisce, říkal jsem si, jestli to není něco ala propisot :o)

Jinak BTW - vodoznak jsem dělal v Corelu jako vrstvu s vysokou propustností předřazenou před scan dokladu.
Mám zkušenosti s:
Banky: Airbank.cz , Fio.cz/sk , mbank.cz , expobank.cz, ... celkem cca 10 bank
Devizové společnosti: RoklenFX
P2P: Mintos.com, Roger.cz (dříve Investaukce.cz)
---
Mintos referral: www.mintos.com/cs/ref/8S41UT
---

Seno
Příspěvky: 13
Registrován: 14 srp 2019, 10:39
Reputace: 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od Seno » 23 srp 2019, 06:38

Včera jsem fotil doklady do Monety, popsal jsem je klasickou tužkou a vše prošlo bez problémů :)

JPT
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 391
Registrován: 25 zář 2016, 15:01
Reputace: 60
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od JPT » 23 srp 2019, 10:29

Já jsem posílal všude doklady s vodoznakem včetně Mitnosu a nikdo s tím zatim neměl problém. U Mintosu po mě ještě nechtěli ověření přes webku. Od kdy to požadujou ? Od kolika proinvestovaných peněz ?

SomeoneWhoCare
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2019, 15:45
Reputace: 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od SomeoneWhoCare » 23 srp 2019, 12:07

5. krok - videokonference přes Zoom (musíte nainstalovat rozšíření do Chrome prohlížeče, nebo appku do mobilu). Z laptopu viděli video, ale slečna prý neslyšela zvuk, tzn. musel jsem nainstalovat aplikaci do mobilu. Btw: Jméno slečny nebylo zobrazeno v Mintos týmu, ani Mintos neměla na linkedin profilu, fakt super. Našel a kontaktoval jsem jí včera na FB, abych zjistil, zda náhodou nepracuje pro ten Veriff. Prý ne, zaměstnává jí Mintos a je tam úplně nová. :roll:

Rozšíření si bere následující oprávnění:
Exchange data with any device on the local network or internet
Write to files and folders that you open in the application
Use your microphone and camera
Communicate with cooperating websites
Capture content of your screen
V průběhu video hororu chtějí celé jméno, datum narození, přesnou adresu bydliště (delší než 6 měsíců) a vaše Mintos číslo investora. Co mě dostalo: "Pošlu vám link na Mintos stránku, klikněte na něj a vyplníme spolu nějaké údaje." Přišel odkaz se zkrácenou URL, přes nějaký podivný zkracovač odkazů. Ohradil jsem se, že mi nepřišel odkaz na Mintos. Následovalo několik minut dohadování se, že na to opravdu klikat nebudu, že chci přímý odkaz na Mintos včetně https. Nakonec přiznala, že Mintos stránku nepošle, že jí vlastně zajímá jen IP adresa, kterou při návštěvě Mintosu nevidí, takže musí použít nějaký externí nástroj, aby jí vůbec zjistila a ověřila, že jsem právě teď v EU a ne v nějakém daňovém ráji. Dobře, chudák slečna, podlehl jsem.. Kliknul jsem na odkaz a co se nestalo...zabrala bezpečnost a vyskočilo mi: Daný web/doména neexistuje. Nenačte se vůbec nic. DNS server u nás na síti blokuje malware/viry a vysoce nebezpečné stránky. Dobře, ukazuji jí na kameře, že to nejde. Ok, neví co dělat, tak ustoupím znovu a kliknu na to na mobilu. Stránka však opět neexistuje. Dobře, slečna přebírá otěže a posílá jiný zkrácený odkaz (iplogger.org), opět ani na jednom mém zařízení web/doména neexistuje :D už se směji, ukazuji že všechny ostatní weby chodí a nakonec končíme návštěvou 3 nezávislých stránek zobrazujících mou vnější IP adresu + hodně hrubý odhad reálné adresy, přičemž se natáčím kamerou na mobilu včetně displeje laptopu, aby viděla, že nijak nefixluji. V době VPN tunelů je tento krok naprosto k ničemu a mohl bych být třeba na Marsu, ale budiž, má to napsané v pracovním postupu.

Prokázání identity: vytištěný papír s dokladem, vodoznakem a zakrytými zbytečnými údaji samozřejmě nechce. Přesto trvám jej mít na fotce s dokladem. Na reálném dokladu překrývám údaje, které nepotřebují a správně nemají vyžadovat ani v bance (oficiální podpis, rodinný stav a zde i rodné číslo). Přiznává, že to dělá více lidí, ale oddělení, které to pak kontroluje, to nemá rádo a prý to neschválí. V pořádku, trvám na svém a dělá screenshoty z videa včetně překrytých údajů papírkem s textem: "ID provided to verification purpose at Mintos.com only". Pořád se rozčiluje, že to není ostré či dostatečně podrobné a po hodině! od prvního spuštění máme hotovo. Odinstalovávám aplikaci, rozšíření webového prohlížeče, dopisuji tento příspěvek a čekám, až mi dají vědět, zda jim to stačí, nebo ne. Propiska/tenký fix je poslední variantou, případně se budu domáhat osobního ověření a opisu údajů. Minimalizace rizik je prioritou.

Kolik jsem svěřil Mintosu asi není podstatné, ale začíná to předpokládám od 50k EUR: https://www.mintos.com/en/pro-investor/ Po mě chtěli nově ověření přes ten pochybný Veriff, ale nesouhlasím s jejich podmínkami a extra rizikem spočívající v další firmě/startupu, který by měl přístup k mým informacím a dokladům. Sám jsem chtěl ověřit jinak. Naposled mě ověřovali skoro přesně před rokem (jen nahrání dokladů na mintos), tzn. možná je to i časově podmíněno. Po telefonu mi řekli, že Veriff je implementován velmi krátce a použilo ho již přes sto tisíc investorů. Moc tomu číslu nevěřím a ani bych se nedivil, kdyby Mintos naopak dostal zaplaceno za takové množství zprostředkovaných osobních údajů (a další referenci).

Btw: vzpomínám na nějakou banku, kde mi OP chtěli strčit do takového černého plastového obalu s výřezy na všechny texty a fotku, kde jsou prý zakryté všechny osobní údaje. S tím obalem udělají kopii, což je nový standardní postup kvůli GDPR a nepotřebují k tomu můj souhlas. Ani náhodou. Opis. Zakrývalo to snad jen místo narození, vše ostatní bylo vidět včetně rodinného stavu. Alespoň trochu krok kupředu, protože taková kopie už snad nejde zneužít k online půjčkám, zakládání účtů, nákupu sim-karet, apod.

jejinka
Silver pen
Silver pen
Příspěvky: 281
Registrován: 25 led 2019, 13:16
Reputace: 57
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od jejinka » 23 srp 2019, 13:47

Tedy, smekám. Já už ochranu osobních údajů beru jako boj s větrnými mlýny, tolik firem, organizací a státních institucí ví o mě prakticky všechno, že už jsem rezignovala. Obdivuju, že máte energii a čas si svoje práva vymoci, kdysi dávno jsem to taky hodně řešila.

SomeoneWhoCare
Příspěvky: 11
Registrován: 21 srp 2019, 15:45
Reputace: 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Mintos - zkušenosti investorů

Příspěvek od SomeoneWhoCare » 23 srp 2019, 16:36

Příliš brzy smekat.. Zamítli to :D
Your verification has been declined.

The decision to decline your online verification was made based on several reasons:
You refused to provide the document in full, with all required information to be seen. The document has to be seen in full to make sure it is not damaged, to see all the security features and content of the document.
You refused to compile with the procedure to verify your location-based on your IP address. We must make sure that you are locating in the country which is set in your Investor's profile.

Based on the above mentioned we have a reason to believe that the Investor has something to hide and the online verification cannot be accepted. Your Investor's account will stay locked until the identity will be verified.
Ale ještě to nevzdávám!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mintin, SomeoneWhoCare a 17 hostů